Thursday, October 11, 2007

AGE DISCRIMINATION at THE EMBASSY OF SPAIN in OTTAWA



Ottawa, October 9th 2007

AGE DISCRIMINATION:

CANADIAN EMPLOYEE OF THE EMBASSY OF SPAIN - SPAIN’S MINISTRY OF FOREIGN AFFAIRS DISMISSED AND OBLIGED TO RETIRE AT 65

On October 5th 2007, the Ministry of Foreign Affairs and Cooperation of Spain terminated the employment of a locally engaged Canadian worker on her 65th birthday. This is an extremely serious situation as it violates the Canadian Human Rights Legislation and Ontario Bill 211 of December 12th 2006, given that there is no mandatory retirement age in Ontario, Canada. The fact that the employee, Ms. Gloria Larue de Larrinaga, worked as a trilingual translator at the Embassy of Spain in Ottawa uninterruptedly for the past 44 years and that she had been complimented on the excellent quality of her work further aggravates the situation. For these reasons the representatives of the Spanish General Workers' Union, Ottawa-Montreal chapter, have called an informative event – demonstration, to be held in front of the offices of the Embassy of Spain on Monday, October 15th, 2007, from 12:00 to 1:00 pm at 74 Stanley Avenue -off Sussex Drive, across from the old Ottawa City Hall -. Ms. Larue de Larrinaga was verbally informed last Friday afternoon October 5th that in accordance with Canadian legislation, the Embassy had received instructions from the Ministry of Foreign Affairs and Cooperation in Madrid to ask her to leave as they considered her as retired. She was instructed to gather her personal effects, hand in her office keys and leave the premises. In spite of her numerous requests, she was told that she could not be given a written document to confirm that she was considered retired.

Ottawa, le 9 octobre 2007

DISCRIMINATION POUR RAISON D’ÂGE:

UNE EMPLOYÉE CANADIENNE DE L’AMBASSADE D’ESPAGNE - MINISTÈRE DES AFFAIRES ÉTRANGÈRES D’ESPAGNE DECLARÉE RETRAITÉE CONTRE SA VOLONTÉ À 65 ANS

Le 5 octobre 2007, le Ministère des Affaires Étrangères et Coopération de l'Espagne (MAEC) a congédié une employée locale canadienne le jour de son 65ème anniversaire. Il s'agit d'une situation extrêmement grave car le MAEC a violé la législation canadienne des Droits de la personne et, en particulier, la Loi provinciale 211 de l'Ontario, entrée en vigueur le 12 décembre 2006. Il n'y a pas d'âge de retraite obligatoire en Ontario, au Canada, et l'employée Mme Gloria Larue de Larrinaga a travaillé sans interruption en tant que traductrice trilingue aux bureaux de l'Ambassade d'Espagne à Ottawa au cours des 44 dernières années et on considérait que son travail était d’excellente qualité. Pour ces raisons, les représentants de l'Union Générale des Travailleurs en Espagne, section Ottawa - Montréal, ont convoqué une séance d’information - manifestation devant les bureaux de l'Ambassade d'Espagne à Ottawa, 74 avenue Stanley, qui aura lieu le lundi 15 octobre 2007 de 12 :00 à 13 :00 heures devant les bureaux de l'Ambassade d'Espagne à Ottawa. Mme Larue de Larrinaga a été informée verbalement vendredi dernier, le 5 octobre, que l'Ambassade avait reçu des instructions du Ministère des Affaires Étrangères et de Coopération à Madrid à l’effet que, conformément à la législation canadienne, elle était en situation de retraite. L'employée a été informée qu'elle devait prendre ses effets personnels, rendre les clefs du bureau et quitter les lieux immédiatement. Malgré ses multiples requêtes, on lui a dit qu'elle ne pouvait avoir une confirmation par écrit attestant qu’à partir de ce moment elle était considérée en situation administrative de retraite.